Środa, 22 września 2021

Jakie buty na siłownię?

16 kwietnia 2021

Odpowiedni but pomaga maksymalnie wykorzystać trening, a jednocześnie zmniejsza ryzyko kontuzji. Jak zatem wybrać buty na siłownię?

Co będziesz ćwiczyć?

Po pierwsze określ, jakie zajęcia na siłowni będziesz wykonywał głównie? Będziesz ćwiczył na siłowni, na bieżni, w studio, czy robisz wszystko po trochu? Czy będziesz potrzebować butów do treningu o wysokiej intensywności lub stabilnej podstawy do podnoszenia ciężarów? Gdy już ustalisz, jakiego rodzaju aktywność będzie najczęstsza, możesz zacząć zawężać swoje wybory. Jeśli wykonujesz różnorodne zajęcia, to najlepiej założyć buty, które zapewnią pewną amortyzację i stabilność podczas większości zajęć na siłowni, w tym na bieżni. Nie zapomnij upewnić się, że mają niebrudzące podeszwy zewnętrzne. Z drugiej strony, jeśli chcesz skupić się na jednym lub dwóch obszarach, lub chcesz zwiększyć swoją wydajność w określonym obszarze, prawdopodobnie warto zainwestować w but dostosowany do tej czynności i zmienić obuwie w zależności od treningu. Jeśli więc twój program obejmuje trening siłowy jednego dnia, a następnego - trening cardio, zmień obuwie, aby uzyskać jak najwięcej z obu treningów.

Interwały

Treningi interwałowe o wysokiej intensywności, które obejmują wielokierunkowe ruchy, skoki na skrzynię i aktywność z obciążeniem, takie jak przysiady i wypady, oznaczają, że twoje buty muszą amortyzować uderzenia, być lekkie i zwinne, ale mieć też stabilną podstawę. Poszukaj butów z następującymi funkcjami:

• Mocne boczne wsparcie stabilizujące stopę,

• Amortyzacja,

• Mocny i niski profil zapewniający stabilność,

• Lekkie, jak to możliwe.

Elastyczna przednia część zapewnia naturalne zgięcie stopy i umożliwia jej swobodny ruch.

mężczyzna podnoszący ciężary

Podnoszenie ciężarów

Jeśli dodajesz ciężary do swoich treningów, warto przyjrzeć się nowszym hybrydowym projektom na rynku. Takie buty charakteryzują się mocniejszą, bardziej stabilną piętą do podnoszenia ciężarów oraz lekką, amortyzowaną zwinnością do szybkich treningów wydajnościowych i ćwiczeń zwinności. Tutaj priorytetami będą stabilność, przyczepność i moc, aby zoptymalizować podnoszenie. Niektórzy ciężarowcy wolą chodzić boso i pozwalają stopie zapewnić naturalną stabilność, inni wolą but, który zapewnia pewny, płaski chwyt na ziemi, co zapewnia stabilną podstawę i zapobiega się ślizganiu. Jeśli wykonujesz wiele ćwiczeń w stylu olimpijskim, poszukaj butów do podnoszenia ciężarów o następujących cechach:

• Podwyższone pięty o wysokiej gęstości, umożliwiające lepszą mobilność kostek w celu głębszego przysiadu i wyprostowanego tułowia dla optymalnej mocy,

• Twarde, gęste podeszwy, które maksymalizują twoją zdolność do wbijania siły w ziemię w celu uzyskania mocnych podnoszenia

• Trzymaj się z dala od amortyzowanych podeszew.

Ruch

Możesz rozważyć zastosowanie butów do jazdy na rowerze stacjonarnym, aby zwiększyć swoje osiągi. Mają sztywne, twarde podeszwy, które przekazują energię bezpośrednio do pedałów, umożliwiając bardziej wydajne pedałowanie, a jednocześnie zmniejszając poziom zmęczenia. Te buty wpinane w pedały umożliwiają wydajne i płynne przejście ze stopy na rower.