Wtorek, 22 czerwca 2021

Przyrządy niezbędne do ćwiczeń w domu

22 kwietnia 2021

Każdy z nas może stworzyć własną siłownię w domu. Wystarczy wyposażyć pokój w kilka niezbędnych urządzeń i przyrządów

Sztanga i hantle

Do użytku domowego wystarczy zakupienie sztangi z ciężarami o łącznej wadze co najmniej 100 kg. To niewiele w przypadku ćwiczeń takich jak wyciskanie na ławce, martwy ciąg i przysiady. Dlatego możesz też zaopatrzyć się w ciężary o dużej wadze lub w razie potrzeby dokupić dodatkowe ciężarki. Jeśli masz możliwość zakupu kilku zestawów hantli, to zrób to. Pozwoli to uniknąć konieczności ciągłego demontażu i montażu hantli w celu zmiany wagi, co jest bardzo irytujące i czasochłonne. Jeśli twój budżet jest ograniczony lub w pomieszczeniu nie ma wystarczającej ilości wolnego miejsca na kilka zestawów, zdobądź parę składanych hantli o łącznej wadze 25-50 kg.

Urządzenia

Jeśli masz odpowiedni budżet, przeznacz go na zakup roweru treningowego, bieżni orbitalnej lub bieżni. Z ich pomocą można szybko schudnąć, utrzymać dobrą kondycję fizyczną oraz regularnie trenować wytrzymałość. Oczywiście o wiele bardziej przydatne jest bieganie lub jazda na rowerze na świeżym powietrzu. Wszystkie te urządzenia można łatwo kupić w każdym sklepie sportowym.

Kettlebell

Niektórzy mogą powiedzieć, że kettlebell to już „artyzm”, a nie niezbędny przyrząd, a niektóre ćwiczenia można wykonywać przy użyciu zwykłych hantli. Jednak tak nie jest: wiele ćwiczeń z kettlebell jest wyjątkowych, a niektóre są trudniejsze do wykonania z kettlebell niż z hantlami. Dlatego najlepiej kupić jedno i drugie. Idealnie byłoby, gdyby ciężarki miały różną wagę, z gładkimi szerokimi uchwytami, wygodnym uchwytem.

Skakanka

Skakanka to świetne cardio. Jest też doskonałym pomocnikiem w rozwoju koordynacji. Jeśli jesteś początkującym, wybierz najbardziej popularną linę dla swojego wzrostu. Jeśli już wiesz, jak dobrze skakać, wybierz albo bardzo lekką skakankę, która pozwala na szybsze skoki lub specjalnie wyważoną.

sprzęt fitness

Medball i Fitball

Medbal to idealny przyrząd do ćwiczeń plyometrycznych. Medball pomoże ćwiczyć mięśnie tułowia i ramion, ponieważ przy każdym ćwiczeniu, gdy ją podrzucisz, albo przeniesiesz – prostujesz ramiona. Ćwiczenia rozciągające, ćwiczenia brzucha i pleców na niestabilnej powierzchni - to wszystko jest niemożliwe bez fitball. Wygodne jest również siedzenie na nim podczas pracy przy komputerze: niestabilna powierzchnia zmusza do prostego trzymania kręgosłupa.

Steppery

Steppery to klasa sprzętu do treningu sercowo-naczyniowego, która pomimo swojej zewnętrznej prostoty daje ogromne możliwości uprawiania sportu. Podstawowymi elementami klasycznego steppera są dwa pedały platformowe, na których wykonywane są ćwiczenia stepowe - symulują szybki lub wolny chód z pożądanym obciążeniem.

Współczesny rynek oferuje szeroką gamę odmian tego symulatora: od prostych modeli wolnostojących z napędem mechanicznym, po pełnowymiarowe symulatory z uchwytami, układ elektryczny do tworzenia obciążeń, wyświetlania parametrów treningu itp. Niezależnie od poziomu zaawansowania technicznego, istota wszystkich stepperów pozostaje ta sama.

Stepper jest sprzętem wzmacniającym cardio. Jest przeznaczony do wykonywania ćwiczeń krokowych, które symulują chodzenie po schodach. Ćwiczenia mają na celu przede wszystkim wzmocnienie mięśni pośladkowych i mięśni nóg. Główne obciążenia spadają na mięśnie czworogłowe ud i łydki. W modelach rotacyjnych, które pozwalają na symulację chodzenia na nartach, dodatkowo aktywnie uczestniczą w pracy skośne mięśnie brzucha. W stepperach z uchwytami lub taśmami oporowymi obciążenia są rozciągane na ramiona i obręcz barkową.